|
Post by tonakai on May 15, 2008 14:47:14 GMT 2
Reiji
" Kyllä, tänään on kiva ilma. Mutta ehkä vähän liian kuuma minulle, kun turkki on tällainen tuuhea ja tumma. " Reiji sanoi ja vilkaisi virnistäen Takamia, joka tuli juomaan pennun viereen. Reijikin joi vielä vähäsen ja nosti sitten kuononsa ylös viileästä vedestä.
Raitaturkki katseli vähän aikaa veden pinnasta heijastuvaa kuvaijaistaan ojensi sitten etutassuaan vettä kohti. Pentu upotti tassunsa veteen ja liikutteli sitä edestakaisin. Viileä vesi tuntui mukavalta, mutta raitaturkki ei halunnut kastella auringon ja tuulen kuivaamaa turkkiaan ihan heti uudestaan.
|
|
|
Post by minna on May 15, 2008 17:05:23 GMT 2
Takami
Pentu hymyili, kun raitaturkki vastasi hänelle lempeästi. Hänen mielestä ilma on hänelle liian kuuma turkille. ''Minusta tämä ilma on ihan hyvä, ja minä tykkään kun aurinko mukavasti paistaa.'' Harmaa koira sanoi, ja katsoi omaa ystävää hymyilen. Sitten hän alkoi juoda vettä, kun häntä alkoi vähän janottaa. ''Tämä on kyllä kirkastavan hyvää, niin että tätä ei voi voittaa mikään.'' Nuori uros ajatteli, ja juo vielä vettä huikan. Aurinko ihanasti paistaa, ja taivas on pilvitön. Takami nauttii tästä ihanasta ilmasta, ja hänellä häntä iloisesti heiluu.
|
|
|
Post by tonakai on May 17, 2008 21:31:33 GMT 2
Reiji
Takami kertoi pitävänsä aurinkoisesta ilmasta. Reiji nyökkäsi hymyillen ja uitteli yhä tassuaan järven viileässä vedessä. Pennun harmaaturkkisen ystävän häntä heilui jatkuvasti. Reiji oli iloinen nähdessään ystävänsä niin pirteänä. Raitaturkki ei pitänyt siitä että joku oli surullinen.
Reiji huokaisi hiljaa ja sulki hetkeksi silmänsä. 'Mitäköhän Yorulle kuuluu..? En koskaan ehtinyt tavata häntä.. Onkohan veli edes elossa..?' Pentu ajatteli. Raitaturkki havahtui ajatuksistaan ja avasi nopeasti silmänsä. Reiji ravisteli ärsyyntyneenä päätään. Se ei halunnut ajatelle veljeään nyt..
|
|
|
Post by minna on May 19, 2008 18:59:34 GMT 2
Takami
Pentu katsoi omaa ystävää, joka ravisteli omaa päätä ärsyytyneenä. ''Mikä häntä vaivaa? Miksi hän ravistelee päätään noin?'' Hän ajatteli, ja katsoi raitaturkkia huolestuneella katsella. ''Oletko kunnossa? Huolestuttaako sinua jokin?'' Pikkuinen koira kysyi, ja hänelle meni korvat vähän surulliseksi. Hännestä tuntui, että Reiji taitaa ajatella jotain, ja tätä katsoo toista pentua vähäsen huolestuneena. ''Hän näyttää jotenkin surulliselta. Kumpa ymmärrätäisin häntä paremmin, niin tietäisin että mitä hän ajattelee.'' Harmaa pentu ajatteli, ja katsoi Reijiä vähän surullisella katsella. Takami katsoi hetken omaa ystävää, ja meni sitten juomaan vettä.
|
|
|
Post by tonakai on May 24, 2008 12:27:53 GMT 2
Reiji
Reiji huomasi Takamin huolestuneen katseen. Raitaturkki yritti näyttää niin normaalilta kuin mahdollista, koska se ei halunnut huolestuttaa Takamia. Harmaaturkkisella pennulla oli omatkin huolensa. " Kyllä huolestuttaa. Minulla on ikävä.. ei sittenkään mitään. Minä en halua sotkea sinua omiin huoliini. " Reiji vastasi varpaitaan tuijotellen. Pentu halusi saada sekavan elämänsä järjestykseen, eikä kurjan menneisyyden muisteleminen auttaisi asiassa ollenkaan. Raitaturkki päätti olla kertomatta Takamille perheestään, vaikka se oli aiemmin aikonut tehdä sen.
Takami näytti surulliselta, mutta meni sitten taas juomaan järvestä. Reiji huokaisi hiljaa. Se ei varmaankaan ollut helppo ystävä.. " Kauanko sinä olet ollut tällä saarella? " Reiji kysyi ja kallisti uteliaana päätään. Pentu halusi puhua iloisemmista asioista.
|
|
|
Post by minna on May 24, 2008 16:07:19 GMT 2
Takami
Pentu joi vielä hetken vettä, mutta kääntyi ystävään päin. Hän vähän hämmästyi, kun raitaturkki sanoi, että en halua sinua sotkevan sinua omiin huoliini. Harmaalla pennulla meni ilme vähän surulliseksi. ''Ymmärrän. Anteeksi, jos olen vähän liian utelias. Olen vaan sellainen tyhmä pentu, joka vähän sekantuu toisten huoliin. Sinäkään et taida tykätä minusta.'' Pikkuinen koira sanoi, ja hänellä tulee vähän kyyneliä silmistään. Sitten hän kuuli, kun Reijiä kysyi häneltä, että kauanko hän aikoo olla täällä saarella. ''En osaa sanoa, että kauanko olen ollut tällä saarella. Mutta aion olla täällä, kun muuta kotia ei ole.'' Takami sanoi, ja katsoi surullisena taivasta kohti.
|
|
|
Post by tonakai on May 26, 2008 13:25:53 GMT 2
Reiji
Reijin pää oli vieläkin vähän kallellaan kun se kuunteli mitä Takami vastaisi. Raitaturkkinen pentu yllättyi kun kuuli mitä harmaaturkkinen pentu vastasi. 'Sanoinko jotakin pahaa..?' Reiji ajatteli nähdessään Takamin kyyneleet. " Et sinä ole tyhmä, sanoin sen jo! Ja minä pidän sinusta todella paljon. Sinä olet kyllä utelias mutta niin olen minäkin. " Reiji sanoi ja hymyili vähän. Takami näytti kuitenkin surulliselta ja katseli taivasta. Raitaturkki huokaisi taas.
" Takami.. Elämässä ei pääse eteenpäin jos vain itkee menneisyyttään. Vastoinkäymiset vahvistavat sinua ja sinä selviät niistä. " Pentu jatkoi hiljaisella äänellä. Juuri noita kahta lausetta Reiji oli joutunut toistelemaan itselleen ollessaan yksinäinen ja peloissaan.
|
|
|
Post by minna on May 27, 2008 17:41:05 GMT 2
Takami
Pentu katsoi omaa ystävää, kun tämä sanoi että hän ei ole tyhmä. ''Oletko sitä mieltä?'' Hän vielä kysyi. Harmaa pentu tunsi vähän olonsa paremmaksi, kun raitatrukki sanoi olevansa myös utelias, kuin hän. Sitten pikkuinen koira vähän järkyttyi, kun Reiji sanoi, että ''elämässä ei pääse eteenpäin jos vaan itkee menneisyyttään. Vastoinkäymiset vahvistevat sinua, ja sinä selviät niistä.'' ''Hän saattaisi olla oikeassa, turhaan minun on kokoajan menneisyyttä ajatella. Tuollaista hyvää ystävää minulle ei olisi ikinä.'' koira ajatteli, ja meinasi vähän hymyilä. Takamilla tuli heti vähän parempi mieli, kun ystävä lohduttaa häntä. Takami sitten kääntyi, ja katsoi kohti taivasta, ja auttii, kun aurinko ihanasti paistaa.
|
|
|
Post by tonakai on May 30, 2008 16:01:00 GMT 2
Reiji
Ensin Takami näytti piristyvän vähän mutta Reijin viimeiset kommentit saivat harmaaturkkisen pennun näyttämään järkyttyneeltä. 'Taas minä pelästytin hänet..' Reiji ajatteli hieman huolestuneena. Takami ajatteli jotakin ja oli ihan hiljaa. Reiji katsoi ystäväänsä sanattomana ja yritti saada harmaaturkin ilmeistä selville mitä sillä oli mielessään. Yhtäkkiä Takami näytti taas siltä että olisi paremmalla mielellä. Raitaturkkinen pentu hyyili aurinkoisesti huomatessaan sen.
" Hei, minulla on tylsää.. Tehdään jotakin!" Reiji yhtäkkiä sanoi ja nousi nopeasti seisomaan. Energinen pentu vihasi paikoillaan kököttämistä ja se halusi tehdä jotakin muuta. Raitaturkin tuuhea häntä heilui puolelta toiselle pennun hymyillessä iloisesti harmaaturkkiselle ystävälleen.
|
|
|
Post by minna on May 30, 2008 20:10:38 GMT 2
Takami
Pentu katsoi hetken taivasta, kun raitaturkki sanoi jotakin. ''No mitä haluaisit tehdä?'' Hän kysyi, ja katsoo ystävää hymyilen lempeästi. Pikkuinen koira katsoi Reijiä, kun hänellä heiluu häntä iloisesti. ''Hän on aika muka kaveri, ja hän todellä välittää minusta. Kumpa joku muunkin välittäisi minusta samanlailla, kun Reiji.'' Nuori uros ajatteli, ja hänellä myös heiluu iloisesti. ''No mitä me voitaisiin tehdä?'' Takami kysyi, ja hymyilee lempeästi omalla ystävälle.
|
|