|
Post by tonakai on May 10, 2008 10:00:30 GMT 2
Reiji
Reiji huomasi heti Takamin katseen. Takami vaikutti huolestuneelta, mutta myös vähän epäluuloiselta. Ihan kuin harmaaturkki ei olisi uskonut mitä Reiji sanoi vanhemmistaan. Pentu kurtisti kulmiaan ja katsoi Takamia silmiin. " He vain olivat! He tekivät hirveitä asioita ja vihasivat minua, he sanoivat itsekin vihaavansa minua..! " Reiji vastasi vihaisesti mutta sen äänestä saattoi kuulla myös surua.
Raitaturkki ravisti ärtyneenä päätään ja laski katseensa maahan. 'Miksi minun piti räyhätä Takamille..?' Se ajatteli ja nosti katseensa taas Takamin silmiin. " Anteeksi tuo äskeinen.. " Reiji sanoi ja heilautti varovasti häntäänsä. " En vain pitänyt tavasta jolla katsoit minua. " Pentu jatkoi ja huokaisi. " Me puhumme vain minusta, mutta entä sinä? Sinähän elät myös yksin vaikka olet pentu? Mitä sinun vanhemmillesi tapahtui? " Reij kysyi ja kallisti kysyvästi päätään.
|
|
|
Post by minna on May 10, 2008 18:21:31 GMT 2
Takami
Pentu katsoi raitaturkkia, ja huomasi hänellä vähän olevan surullinen katse silmissään. ''Ei se mitää, kun äsket ärisit minulle. Ei minulla ole äiti enää.'' Nuori uros vastasi tämän kysymykseen. ''En voi puhua hänelle menneisyyteni, koska hän saattaisi ehkä lähteä pois.'' Pikkuinen koira ajatteli, ja hänellä on korvat surullisena alhaalla. ''Etkö sinä pidän minusta, jos kerta sanot noin?'' Takami kysyi, ja Reijiä vähän surullisella katsella, ja häntä ei heilu iloisesti.
|
|
|
Post by tonakai on May 10, 2008 18:30:26 GMT 2
Reiji
Reijin pää oli yhä kallellaan kun se kuunteli mitä Takami kertoi. Hänen harmaaturkkisella ystävällään ei näköjään ollut enää äitiä.. Takami näytti melko surulliselta istuessaan siinä korvat luimussa eikä Reiji osannut enää olla vihainen sille.
Reiji ihmetteli vähän Takamin seuraavaa kysymystä. " Hääh? Tietenkin minä pidän sinusta. Sinä olet minun ainoa ystäväni, miten voit edes kysyä jotain tuollaista? " Raitaturkki vastasi ja katsoi Takamia pienesti hymyillen.
|
|
|
Post by minna on May 10, 2008 18:48:19 GMT 2
Takami
Pennulla on vielä korvat luimussa, kun se muisti mitä raitaturkki kertoi omista vamhemmistaan. Hän ei tiedä mitä nyt sanoisi, mutta puhui kuitenkin jotain. ''En tiedä miksi kysyn tuollaisia kysymyksiä, ja minä taidan olla sellainen tyhmä pentu'' Pentu sanoi, ja meni joen viereen istumaan, ja pää on surullisena alhaalla. Pikkuinen koira istuu hiljaa joen rannalla, ja hänellä alkaa tulla kyyneliä silmistään. ''Kukaan ei voi ymmärtää minua, tai minun menneisyyttä. En uskalla kertoa edes hänelle, kun hän sattaisi hylätä minut, niin kuin ne typerät ihmiset'' Takami ajatteli, ja on myös vähän surullinen.
|
|
|
Post by tonakai on May 10, 2008 18:58:28 GMT 2
Reiji
" Et sinä ole ollankaan tyhmä.. " Reiji aloitti sanomaan mutta Takami käveli jo kohti järven rantaa ja istui sinne. Pentu huomasi ystävänsä pään olevan alhaalla ja pentu huomasi myös että Takami itki.
Raitaturkki käveli myös järven rantaan ja istui Takamin viereen. Se oli yllättynyt nähdessään Takamin itkevän. Reiji itse ei edes muistanut milloin olisi viimeksi itkenyt. Kun Reiji oli ollut pentu, sen vanhemmat olivat aina hakanneet pentunsa jos se oli itkenyt. " Takami hei, älä viitsi itkeä, sinähän olet mies! " Reiji sanoi ja katsoi Takamia rohkaisevasti hymyillen. " Voit kyllä kertoa minulle jos jokin on vialla tai jos haluat muuten vain puhua. Mehän olemme ystäviä, voit kertoa minulle. " Raitaturkki jatkoi.
|
|
|
Post by minna on May 12, 2008 18:45:23 GMT 2
Takami
Pentu istui joen rannassa, ja itki vielä vähän. Sitten hän kuuli, kun raitatukki yritti lohduttaa häntä, ja katsoo rohkaisevasti hymyilen. ''En vähän tiedä miten sanoisin, mutta mietin vaan tässä oma menneisyyteni. En vaan tshdo kertoa se, ymmärräthän minua?'' Pikkuinen koira kysyi, ja hänellä valui pieni kyynel silmistään. ''Miksi päästin sen suustani, että mietin tässä omaa menneisyyteni? Kunhan ei kysy sitä, ja miten voisin edes kertoa se hänelle.''Nuori uros ajatteli, ja yritti vähän hymyilä. Takami kääntyi joen päin, ja hänellä on vähän surullinen katse silmissään.
|
|
|
Post by tonakai on May 12, 2008 18:56:56 GMT 2
Reiji
Raitaturkkinen pentu kuunteli mitä Takami sanoi. Reiji oli kyllä arvannutkin sen että hänen ystävänsä ei miettinyt sillä hetkellä iloisia asioita. " Ai.. No ei se mitään. En minäkään halua puhua menneisyydestäni ja siitä mitä silloin on tapahtunut.. Joistakin asioista on vain vaikea puhua, eikä itseä saa pakottaa puhumaan. " Reiji vastasi Takamille ja hymyili vähäsen.
Raitaturkki hiljeni ja käänsi itsekin katseensa järveä kohti. Viileä tuulenvire pyyhkäisi Reijin tuuheaa turkkia ja pentu vilkaisi harmaaturkkista ystäväänsä. Takamin silmät näyttivät surullisilta ja Reiji huokaisi. " Hei älä viitsi näyttää tuolta. Minäkin tulen muuten surulliseksi. " Raitaturkki sanoi ja katsoi vähän käskevästi Takamia. Pennun äänensävystä saattoi kuitenkin kuulla sen että pentu ei tarkoittanut mitään pahaa.
|
|
|
Post by minna on May 13, 2008 15:05:59 GMT 2
Takami
Pentu istui hetken hiljaa, kun raitaturkki yritti piristää häntä. Hän nosti katseen ylös, ja katsoi omaa ystävää silmiin. ''Anteeksi, jos olen vähän surullinen. En vähän tiedä, että mikä minun meni. Anteeksi.'' Harmaa pentu sanoi, ja yritti pyyhkiä omat kyyneleet silmistään. Viileä tuuli puhalsi hänen turkkiaan, ja pikkuinen koira katsoi taivaalle. ''Kiva kun tuuli puhaltaa, ja se kuivattaa turkkia hyvin. Ilma on myös aika lämmin, ja taivas on liian tyyni, ja aurinko paistaa tosi kivasti.'' Takami ajatteli, ja katsoi omaa ystävää vähän hymyilen.
|
|
|
Post by tonakai on May 13, 2008 15:18:10 GMT 2
Reiji
Takami vaikutti jo vähän pirteämmältä kuin aiemmin ja Reijin tuuhea häntä heilahti iloisesti. " Ei se mitään. Hyvä kun et ole enään niin surullinen. Ja hyvä kun et itke, jos on vahva ei tarvitse itkeä. " Raitaturkki sanoi varmalla äänellä, paransi vakuuttavasti ryhtiään ja heilautti häntäänsä topakasti. Niin pennulle oli opetettu ja pentu uskoi sen itsekin. Itkeminen oli heikkoja nyhveröitä varten.
Harmaaturkkinen Takami hymyili ja Reiji hymyili leveästi takaisin ja vilkaisi sitten taivaalle. Aurinko paistoi kirkkaasti lähes pilvettömältä taivaalta ja Reiji tunsi miten hänen kurkkuaan kuivasi. Pentu astui muutaman askeleen eteenpäin ja laski kuononsa viileään veteen juodakseen vähän.
|
|
|
Post by minna on May 14, 2008 18:47:19 GMT 2
Takami
Pentu katsoi taivaalle, ja huomasi sen olevan ihan tyyni, ja aurinko paistaa lämpimästi. Hän myös tunsi turkkinsa puhtaaksi kuivuvan. ''Onpa tänään ihana ilma, eikö sinustakin?'' Harmaa pentu sanoi, ja hymyili lempeästi. Pikkuinen koira katsoi Reijiä, kun tämä on juomassa vettä. ''Onpa mukavaa, kun minulla on kiva ystävä.'' Nuori uros ajatteli, ja lähti raitaturkin seuraaksi juomaan vettä. Takami nauttii vettää juodessaan, ja hänellä samalla häntä iloisesti heiluu.
|
|