zorian
Ihan uusi
Zenja :> <3
|
Post by zorian on Feb 20, 2011 12:02:56 GMT 2
Ajattelin pistää pystyyn tällaisen yleisen keskustelun roolipeleistä ja niiden genreistä, ihmiset voivat täälä kertoa mielipiteensä roolipeleistä vapaasti, ainakin toivon niin, ideana siis puhua ilman syrjintää siitä, että mistä ihmiset pitää tai ei pidä jossain roolipelissä. Täältä voisi mielestäni myös saada infoa enenmmän noista mainostaulun ropeista ja niistäkin joita ei siellä mainosteta sillä näkeehän sen ihmisten keskusteluista kiinnostaako jokin rope itseä vai ei. Sori sekava selitys, pistetääs esimerkki..
Esim. sanotaan nyt vaikka, että itse etsisin merirosvoaiheista ropea, en anthroille taikka furryille vaan susille ja koirille, kuulostaa tyhmältä ja älyttömältä idealta, mutta voisi toimia. Täälä voisin sitten kysellä tietääkö kukaan onko sellaista olemassa, tai sitten vain tarkkailla ihmisten keskustelua toivoen, että niissä ilmenis tämän tyylinen rope josta voisin sitten joko kysellä lisää tai etsiä itse tietoa. Helppoa eikös?
Mitäs sanotte? Laitetaanko keskustelu pystyyn? ;'D
|
|
|
Post by Hiswa on Mar 11, 2011 0:19:30 GMT 2
Meikäläinen on hieman myöhässä tähän vastailemaan, muttei aikaisemmin ollut intoa eikä aikaa kirjoittaa mitään järkevää. :''D
Mutta, haluaisin kuulla ihmisten mielipiteitä tästä ah-niin-surullisen-kuuluisesta lauma(t) VS lauma(t) ideasta. Onko se teidän mielestänne todellakin niin loppuunkäytetty idea, että ihmiset tekevät mieluummin laumattomia hahmoja kuin laumallisia? Entäs, mitenkäs sitä sitten teidän mielestänne voisi hyödyntää perusajatuksena, mutta ilman että se olisi liian kliseinen. Onko edes mahdollista suunnitella roolipeli tällä muutaman vihoittelevan lauman perusidealla, ilman sitä ongelmaa että toinen osapuoli ilmenee liian pahismaisena ja toinen hyvismäisenä?
Olisi mukava siis saada keskustelua tästä aiheestä tänne, itse kun olen miettinyt tätä aika kauan ja tänään tuli kerhiksenkin puolella puheeksi.
edit// Niin, ja mitä mieltä ihmiset ovat ns. online roolipeleistä, missä osa peleistä pelataan silloin kun kumpikin pelaaja on paikalla, ja kun lähtee pois koneelta, niin hahmo vedetään samalla pois pelistä. Onko tälläiset pelit mielestänne järkeviä? Entä toimisiko online ja offline pelien yhdistelmä samalla foorumilla ilman niiden erittelemistä erillisiin alueisiin, tai esimerkiksi offline-pelien rajoittamista tiettyyn boardiin?
|
|
|
Post by Fänkki on Mar 11, 2011 10:50:38 GMT 2
Njaa.. Mie henk. kohtasesti perusta lauma vs. lauma asetelmasta, jos laumat sotivat aivan järjettömän tyhmästä syystä tai jos laumalaisen melkein täytyy olla hyvä tai paha laumasta riippuen. Ok, joissain ropeissa laumasodat on se pääjuju ja joissain ropeissa se toimii hyvin. Jos asetelma on se, että toinen lauma koostuu sotaa haluavista yleensä mustaturkkisista überpahiksista ja toinen lauma vaaleista rauhaa haluavista sovittelijoista on lähes mahdotonta tehdä omalaatuista hahmoa kumpaankaan laumaan :'''D Okei, ehkä toi on vähä kärjistetty esimerkki mutta surullisen totta useista ropeista.
Online roopeliä en lähtisi perustamaan erikseen enkä lähtisi muokkaamaan alueita tai pelipaikkoja, jokainenhan saa pelata onlineä jos haluaa, tuskin sitä varten omaa osiota tarvitsee, hm?
|
|
Vartijaton
Kaikkien tuttu
Vapaana kuin vartija
|
Post by Vartijaton on Mar 12, 2011 2:11:14 GMT 2
Njaa.. Mie henk. kohtasesti perusta lauma vs. lauma asetelmasta, jos laumat sotivat aivan järjettömän tyhmästä syystä tai jos laumalaisen melkein täytyy olla hyvä tai paha laumasta riippuen. Ok, joissain ropeissa laumasodat on se pääjuju ja joissain ropeissa se toimii hyvin. Jos asetelma on se, että toinen lauma koostuu sotaa haluavista yleensä mustaturkkisista überpahiksista ja toinen lauma vaaleista rauhaa haluavista sovittelijoista on lähes mahdotonta tehdä omalaatuista hahmoa kumpaankaan laumaan :'''D Okei, ehkä toi on vähä kärjistetty esimerkki mutta surullisen totta useista ropeista. Komppaan täysin! Toisekseen foorumipeleissä harvemmin tämä töysi onlinepeli toimii. Chat peleissä se taas toimii yllättänkin hyvin, kunhan molemmat pelaajat ovat nettiriippuvaisia ja istuvat koneella monta tuntia vain pelaamassa.
|
|
zorian
Ihan uusi
|
Post by zorian on Mar 12, 2011 12:49:29 GMT 2
Jotenkin samoilla linjoilla edellisten kanssa, online ja offline idea toimii, mutta online pelit kannattaa pitää omassa osiossaan. Niin ja tuo lauma vs lauma idea, kyllä se onnistuu kunhan sitä ei rajoiteta liikaa, esim. miksi pahat ovat aina tummia ja hyvät vaaleita? Miksei jokainen voi valita asiaa itse? ;) sitten, miksi tehdä rajoitteita kuten et jos olet tossa laumassa olet paha.. laittakaa juoneksi lauma vs lauma, mutta antakaa pelaajille oma valinnanvapaus hahmon suhteen aivan kuten täälä ja Chenassa on tehty niin homma toimii kyllä. :> Itse pyrin kuitenkin aina tekemään hahmoistani jonkin lauman jäseniä, en pidä kovinkaan paljon laumattomista, mutta joskus, varsinkin black-fellissä mulla on hahmoja joita en ole yksinkertaisesti pystynyt tunkemaan mihinkään laumaan joko luonteen tai sitten erikoisen värityksen takia tai molempia.
Niin ja vielä kysymys, tietääkö kukaan sellaisia ns. "yliluonnollisia" koira/susiroolipelejä jossa esim. koirat on merirosvoja, mutta ei furryjä tai sitten sellaista jossa koirilla on kykyjä kuten ihmisillä, esim. lukevat ajatuksia, pystyvät muuttumaan näkymättömiksi jne.. ?
|
|
Vartijaton
Kaikkien tuttu
Vapaana kuin vartija
|
Post by Vartijaton on Mar 12, 2011 13:19:01 GMT 2
Minäkin kieltämättä ennen yritin, mutta olen tympääntynyt niihin rajoitukseen. Joko teet pahan tumman hahmon taikka kiltin vaalean. Toisinaanhan sitten vaihtoehtona on kolmas, jopa neljäskin lauma johon voi tehdä lähes haluamansa näköisen elukan luonteesta puhumattakaan, silloin suosin sellaisia laumoja. Laumattomat vain sattuvat olemaan helpompia kun rajoituksia ei ole. Itse henkilökohtaisestikin vihaan tällaisia stereotypiahahmoja "hei olen musta, minulla on punaiset silmät ja helvetisti arpia ja sanon mur jokaiselle ja revin pään irti". Mielikuvituksetonta, tylsää, massaa. Ei kiitos. Eikä ulkonäkökään tuossa kohtaa niin paljoa, vaan luonne. Motiivittomat pahikset (kuin hyviksetkin) ovat vain yksinkertaisesti perseestä.
En kyllä tiedä tuon tyyppisiä pelejä, ehkä sellainen on perustettava itse. :''D
|
|
|
Post by Hiswa on Mar 12, 2011 19:16:30 GMT 2
Ahah, tuli muuten tuosta tyypillisistä pahiksista mieleen... Täytyy tunnustaa että itse ihan liiankin usein sorrun tekemään tummista hahmoista pahiksia kaikilla kliseillä. Kasimir on loistoesimerkki. Vaikka täytyy tunnustaa, että nautin silti sillä pelaamisesta jotenkin syntisen paljon. :D Ja tietenkin on mukana tyypilliset punaiset tms. silmät ja sitten siihen mukaan muutama pahismaisen näkönen arpi ja näin. Tosin onhan minulla menneisyydessä ollut useitakin tummia hahmoja, jotka ovat ulkonäöstään huolimatta olleet vähän enemmänkin "hyvis"mäisiä. Tälläiset ulkomuodoltaan "pahis"maiset hahmot ovat minusta parhaita, koska ne voivat olla tavallaan yllättäviä jos sitten sattuvatkin olemaan vähän pehmoja ja kovinkin ystävällisiä tai jotain. 8''D
Muttah, kai minä vain pidän kliseistä ihan liikaa.
|
|
zorian
Ihan uusi
|
Post by zorian on Mar 14, 2011 1:43:54 GMT 2
Jokainen tyylillään. X'D itselläni on yhtenä hahmona eräässä toisessa ropessa hyvin vaaleanharmaa, valkoisilla merkeillä ja siskonsa pelastamisen jälkiseurauksena saaduilla arvilla höystetty super pahis jolla on oma pahis ryhmäkin. X'D
Mut joo, jos on pakko laittaa juoneks vanha, mutta toimiva lauma vs lauma idea, niin antakaa edes pelaajille valinnanvapaus hahmoissa, laittakaa sit vaikka kriteeriks joku.. Pahoilla on sininen huivi, hyvillä vihree.. Tai joku muu idea joka poikkeaa totutusta kaavasta ja on jotain erilaista. :)
|
|
|
Post by Fugou on Mar 30, 2011 16:19:59 GMT 2
Olen aikalailla samoilla linjoilla edellisten kanssa tästä lauma vs. lauma jutusta. Sinänsä se on ihan toimiva perusideana, mutta ylipäänsä se, että toinen laumoista on lähes poikkeuksetta "paha" ja toinen "hyvä" ottaa välillä päähän. Jos laumat ovat sodassa keskenään, niin miksi toinen osapuoli on aina paha ja toinen se hyvä? Tuskin talvisodassakaan ajateltiin niin, että Suomi on hyvä ja Venäjä paha, näin ihan esimerkkinä. En nyt tiedä sainko tämän pointin nyt selväksi tässä, mutjoo, kuitenkin 8'D
Mie oon tässä muuten kehitellyt ideaa koiraroolipelistä, jossa koirilla olisi yliluonnollisia kykyjä. Tää on siis tosiaan ihan ideatasolla vasta enkä ainakaan itse ole tämmöiseen peliin aiemmin törmännyt, mutta siis. Ideana olisi se, että olisi neljä laumaa/hiemoa/you name it ja jokaisella olisi oma elementtinsä, siis tuli, vesi, ilma tai maa, ja laumojen jäsenet sitten osaisivat omaan elementtiinsä liittyviä yliluonnollisia juttuja, kykenisivät tavallaan "hallitsemaan" näitä elementtejä erilaisten hyökkäysten, loitsujen ym. muodossa. Lisäksi jokaisella laumalla olisi omat uskomuksensa ja jumalansa, esim. tulenjumala, vedenjumala jne. Juonta en ole vielä kehitellyt, sillä en välttämättä haluaisi tuota perinteistä laumat vs. laumat asetelmaa, vaan jotain omaperäisempää. Lisäksi pelissä olisi mukana myös muita yliluonnollisia elementtejä, kuten joitain taruolentoja jne.
Tuossa tuo nyt olisi tämmöin pintapuolisesti pääpiirteittäin. Olisi kiva jos kertoisitte vähän omia mielipiteitänne asiasta niin selviäisi, olisiko tuonlaisen roolipelin perustaminen edes kannattavaa.
|
|