Post by Hiswa on Jan 6, 2011 0:46:53 GMT 2
Keksin tuossa hahmopäivityksen aikana, että voisimme yrittää hieman elävöittää tätä Inu Shiman saarta ja tuoda peliin uudenlaisia aineksia, jotta saataisiin hieman eloa peleihin. Sain aika suurikaavaisen idean siitä, että voisi tapahtua ns. "kataklysmi", joka muuttaisi hieman saaren ulkomuotoa (peliin ainakin yksi kunnollinen kylmä alue), ja toisi peliin uuden lajin näiden normaalien koiraeläimien lisäksi.
Lisäksi olin suunnitellut pientä kapinallisliikettä (johdossa enimmäkseen Menroja ja niitä jotka omaavat samanlaiset, hieman rasistiset kannat susien ylimaallisuudesta ja paremmuudesta koiriin verrattuna), joka myöhemmin muodostuisi omaksi laumakseen. Näihin "kapinallisiin" voisi liittyä, vaikka onkin jossain olemassa olevassa laumassa, sillä se on tavallaan salainen ryhmä jonka olemassa olosta huhutaan, mutta siitä ei tiedä enempää ellei itse ole jäsen.
Kapinallisliikkeen johtajaksi (ainakin yhdeksi niistä) olin ajatellut Kasimiriä, joka myöhemmin luultavasti haastaa Menran johtajan Hiroshiman taisteluun johtajuudesta.
Nämä suunnitelmat ovat todellakin nyt siis aivan auki, joten olisi kiva kuulla teidän mielipiteitä. Otan kaikenlaisia, pieniäkin, parannus-ideoita vastaan. Ja tietenkin semmoisia asioita, mitä itse haluaisitte tänne, jotta pelaaminen olisi kiinnostavampaa.
Eli kommentteja tulemaan. \o/
Edit// 8.3.2011: Nyt olen sitten kirjoitellut hieman tätä tekstiä lisää. Tässä myös uusi kartta. x)
Tulee nyt melko paljon tekstiä, mutta toivottavasti jaksatte lukea.
Loppujenlopuksi päätin hylätä tuon ajatuksen siitä että sereghinit kouluttaisivat sotureita, he ovat nimittäin enimmäkseen aika rauhallista kansaa. Tässäpä olisi siis laumaesittely:
Hieman pidempi ja viimeistelty versio ensimmäisestä teksistä, joka liitetään hieman muunneltuna juoneen:
Lisäksi olin suunnitellut pientä kapinallisliikettä (johdossa enimmäkseen Menroja ja niitä jotka omaavat samanlaiset, hieman rasistiset kannat susien ylimaallisuudesta ja paremmuudesta koiriin verrattuna), joka myöhemmin muodostuisi omaksi laumakseen. Näihin "kapinallisiin" voisi liittyä, vaikka onkin jossain olemassa olevassa laumassa, sillä se on tavallaan salainen ryhmä jonka olemassa olosta huhutaan, mutta siitä ei tiedä enempää ellei itse ole jäsen.
Kapinallisliikkeen johtajaksi (ainakin yhdeksi niistä) olin ajatellut Kasimiriä, joka myöhemmin luultavasti haastaa Menran johtajan Hiroshiman taisteluun johtajuudesta.
Nämä suunnitelmat ovat todellakin nyt siis aivan auki, joten olisi kiva kuulla teidän mielipiteitä. Otan kaikenlaisia, pieniäkin, parannus-ideoita vastaan. Ja tietenkin semmoisia asioita, mitä itse haluaisitte tänne, jotta pelaaminen olisi kiinnostavampaa.
Eli kommentteja tulemaan. \o/
Edit// 8.3.2011: Nyt olen sitten kirjoitellut hieman tätä tekstiä lisää. Tässä myös uusi kartta. x)
Tulee nyt melko paljon tekstiä, mutta toivottavasti jaksatte lukea.
Inu Shiman uinuva tulivuori Néca Lach heräsi horroksestaan ja purkautui väkivaltaisesti. Sen aiheuttamien järistyksien seurauksesta saaren kalliomainen maaperä halkesi, ja suuri halkeama ilmestyi keskelle saarta. Samalla tapahtui myös jotain odottamatonta; saaren ilmasto muuttui. Pohjoinen osa saarta, joka oli ennen trooppinen, on nyt muuttunut arktiseksi. Ilma siellä on nyt ympäri vuoden miinuksen puolella.
Mutta kuitenkin kaikista yllättävin seuraus oli halkeamasta löytynyt kansa joka kutsuu itseään nimellä "Sereghin". He ovat suuri heimo koiraeläintä muistuttavia eläimiä, ja ovat asuneet maanalaisissa luolastoissa niin kauan kuin heidän perimätietonsa muistaa. Vaikka he ovatkin asustaneet eristyksissä muusta maailmasta, vaikuttavat he olevan hyvin sivistyneitä ja jopa kehittyneempiä kuin saarelaiset itse. Sereghinit ovat hyvin uskonnollista kansaa, ja he palvovat suurta luontoäitiä ja tuon henkiä. He ovat myös hyvin taikauskoisia, ja monet heistä harrastavat shamanismin kaltaista oppia, joka vaikuttaa normaalien saarelaisten silmissä melkein taikuudelta.
He ovat hyvin järjestäytyneitä, ja he ovat nimittäneet heimolaisiansa useisiin erilaisiin tehtäviin ja virkoihin. He kouluttavat mm. parantajia, sotureita ja shamaaneja. Kaikista suurin ja kunnioitettavin virka on poppamiehellä, joka on heimon henkinen johtaja. Poppamieheksi ei pääse noin vain, vaan edeltävä poppamies yleensä valitse sen oikean tulevan poppamiehen lukuisten halukkaiden joukosta ja kouluttaa tätä sitten monet vuodet oppipoikanaan.
Toiseksi suurin virka on heimon päälliköllä, joka päättää paljon maallisimmista asioista. Vaikka heimopäälliköt eivät yleensä ole kauhean innostuneita poppamiehen suuresta kansansuosiosta, he joutuvat siitä huolimatta osoittamaan kunnioitusta luontoäidille ja muille hengille tottelemalla poppamiestä. Poppamies toimii myös yleisesti heimopäällikön neuvonantajana.
Mutta kuitenkin kaikista yllättävin seuraus oli halkeamasta löytynyt kansa joka kutsuu itseään nimellä "Sereghin". He ovat suuri heimo koiraeläintä muistuttavia eläimiä, ja ovat asuneet maanalaisissa luolastoissa niin kauan kuin heidän perimätietonsa muistaa. Vaikka he ovatkin asustaneet eristyksissä muusta maailmasta, vaikuttavat he olevan hyvin sivistyneitä ja jopa kehittyneempiä kuin saarelaiset itse. Sereghinit ovat hyvin uskonnollista kansaa, ja he palvovat suurta luontoäitiä ja tuon henkiä. He ovat myös hyvin taikauskoisia, ja monet heistä harrastavat shamanismin kaltaista oppia, joka vaikuttaa normaalien saarelaisten silmissä melkein taikuudelta.
He ovat hyvin järjestäytyneitä, ja he ovat nimittäneet heimolaisiansa useisiin erilaisiin tehtäviin ja virkoihin. He kouluttavat mm. parantajia, sotureita ja shamaaneja. Kaikista suurin ja kunnioitettavin virka on poppamiehellä, joka on heimon henkinen johtaja. Poppamieheksi ei pääse noin vain, vaan edeltävä poppamies yleensä valitse sen oikean tulevan poppamiehen lukuisten halukkaiden joukosta ja kouluttaa tätä sitten monet vuodet oppipoikanaan.
Toiseksi suurin virka on heimon päälliköllä, joka päättää paljon maallisimmista asioista. Vaikka heimopäälliköt eivät yleensä ole kauhean innostuneita poppamiehen suuresta kansansuosiosta, he joutuvat siitä huolimatta osoittamaan kunnioitusta luontoäidille ja muille hengille tottelemalla poppamiestä. Poppamies toimii myös yleisesti heimopäällikön neuvonantajana.
Loppujenlopuksi päätin hylätä tuon ajatuksen siitä että sereghinit kouluttaisivat sotureita, he ovat nimittäin enimmäkseen aika rauhallista kansaa. Tässäpä olisi siis laumaesittely:
Heimopäällikkö: ---
Poppamies: ---
Viralliset heimoparantajat [0/5kpl]: ---
Sereghin, "verikansa" on rauhanomainen kansa joka asui useita vuosisatoja Inu Shiman sisäisissä kallioluolastoissa. Heillä on useita kykyjä jotka ovat saarelaisille (tai "pintalaisille" kuten he saarelaisia kutsuvat) outoja. Useat heistä hallitsevat parantamisen taitoja, ja heimon poppamiehellä huhutaan olevan shamanistisia kykykä. Verikansa palvoo luontoäitiä ja luonnon henkiä. He ovat hyvin taikauskoisia, ja useimmat heistä tottelevat heimon poppamiestä ja näkevät hänet henkisenä johtajana. Vaikka he alunperin puhuvatkin eri kieltä kun saarelaiset itse, ovat useimmat heimolaiset jo oppineet puhumaan edes jonkin verran saaren kieltä poppamiehen ansiosta. Ovat hyvin uteliaita pintamaailmasta ja siellä asuvien koiraeläimien tapaamisesta.
Tuntomerkkeinä ovat erilaiset mutaatiot ja erikoisuudet, kuten ylimääräiset raajat, hännät, silmät, korvat. Ylimääräitset päätkään eivät ole kovin harvinaisia. Ovat myös väritykseltään paljon räikeämpiä kuin normaalit koiraeläimet, ja esim vihreän ja sinisen eri sävyt toistuvat paljon näiden turkissa erilaisina kuvioina. Suurimmalla osalla sereghineistä on kuitenkin vaalea pohjaväri.
Huom! Esimerkiksi surkastuneet siivet jne. ovat vielä sallittuja sereghineille, mutta ne eivät voi olla käytettävissä.
Hieman pidempi ja viimeistelty versio ensimmäisestä teksistä, joka liitetään hieman muunneltuna juoneen:
Inu Shiman pohjakallioon tullut suuri halkeama paljasti kallion alta suuren luolaston. Siellä asuu koiraeläimiä muistuttava kansa, jotka kutsuvat itseään nimellä sereghin, "verikansa". Tällä kansalla on saarelaisia tarkempi hierarkia, ja he palvovat luontoäitiä ja tuon lukuisia henkiä. Heidän järjestelmällinen ja sotilaallinen johtajansa on nimeltä heimopäällikkö, mutta heidän henkinen johtajansa, heimopäällikön neuvonantaja ja luonnon henkien maanpäällinen edustaja, poppamies, on myös kansan suuressa suosiossa ja päättää useista asioista heimopäällikönkin puolesta. Poppamiehelle kerrotaan olevan shamanistisia voimia, ja erikoinen yhteis luonnon henkiin sekä luontoäitiin.Sereghinit eivät kuitenkaan eroa saarelaisista vain hierarkiansa takia, vaan heillä on useita ulkoisia piirteitä jotka erottavat heidät normaaleista koiraeläimistä. Suurin osa verikansasta on nimittäin mutaatioitunutta, luultavasti heidän vuosisatoja kestäneen maanalaisen elämänsä takia. Heille on aivan normaalia omata ylimääräisiä raajoja, silmiä tai korvia, eivätkä ylimääräiset päätkään ole tämän kansan keskuudessa mikään kovin suuri erikoisuus. Näiden ulkoisten eroavaisuuksien lisäksi sereghinit omaavat myös paljon taitoja joista saarelaiset eivät ole koskaan kuulleetkaan.
Osa verikansasta on nimittäin erikoistunut parantamiseen. He osaavat käyttää erilaisia kasveja, yrttejä, sieniä ja muita eliöitä parantaakseen haavoja, kipuja ja sairauksia. Tälläiset yksilöt ovat nimeltään parantajia. He eivät yleensä jaa taitojensa saloja ulkopuolisille, mutta myös muutamat normaalit sereghinit ovat oppineet muutamia käteviä parantamisen keinoja näiltä taitureilta.
Kaiken tämän lisäksi verikansa puhuu aivan eri kieltä kuin normaalit saarelaiset. Poppamies on kuitenkin löytänyt tähän pulmaan ratkaisun, ja rukoillessaan luonnon henkiä tuo koki ilmestyksen ja sen jälkeen osasi puhua myös saarelaisten kieltä. Siitä lähtien hän on opettanut kieltä kansansa keskuudessa, toivoen saavansa sereghinit yhdistymään muiden saarelaisten kanssa.
Heimopäällikkö on kuitenkin hieman epäluuloinen näistä heistä eroavista muukalaisista, jotka ovat hänen mielipiteensä mukaan tulleet asuttaneet heille kuuluvaa saarta ilman lupaa. Heimopäällikkö ei kuitenkaan voi tehdä mitään, sillä koko kansa luottaa poppamieheen ja on innoissaan näiden "pintalaisten" kohtaamisesta.